tisdag 7 januari 2014

working home today




God förmiddag mina vänner!

I dag är det första arbetsdagen för många av er efter lång, härlig julledighet och kanske kändes det tungt att behöva kliva upp i arla morgonstund. 

Där har man en fördel som liten egenföretagare, att man vissa dagar kan fortsätta hasa runt i tofflor och nattlinne.
I dag är en sådan dag som jag spenderar i soffan med att skriva reportagetexter.
Det är en härlig  befriande känsla att kunna bestämma själv över sina dagar, speciellt regntunga dagar som denna, men allt har ju som sagt också en baksida.
Som egen har man istället nästan aldrig ledigt, utan när som helst fladdrar mina tankar iväg när jag kommer på nya jobbidéer och visst kan en del dagar bli lite tråkiga när man ofta arbetar ensam, men det hela vägs upp av dagar när jag och mina kollegor far iväg på spännande uppdrag och fotograferingar och får träffa underbara människor i deras vackra, personliga hem!

Jag är otroligt tacksam över mina val och det liv jag lever i dag! Det är inget jag blir det minsta rik på, men den tillfredsställelse det ger att ha en sådan frihet är obeskrivbar. Det kan inga pengar i världen ge mig.

Bara den känslan att jag ofta kunnat vara hemma när barnen kommit från skolan, det har varit värdefullt för mig.

Kram på er fina och njut av dagen ni också! ♥

Susanne

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag känner som du att jag är så glad att jag hittills har haft möjligheten att hämta tidigt på dagis och skola. Först jobbade jag halvtid när barnen började på dagis och de tre senaste åren har jag pluggat vilket har gjort att jag har haft fria eftermiddagar. Men nästa fredag är det examensdags så jag hoppas att jag snart lyckas få ett jobb. :)

Kram Linda

Dona blogg sa...

Det där kan jag skriva under på - vartenda ord!
Kram o tack för all inspiration du delar ♥46

Dona blogg sa...

Ha, ha det där 46 slank nog bara med när jag skulle skriva koder.. :)

me and alice sa...

Så härligt Linda! Hoppas du hittar det jobb du vill ha!
Kram

me and alice sa...

Hej Dona!
Ha, ha, ha ja jag känner igen det där med att tecken slinker med. Speciellt när man försöker skriva på telefonen! :)

Kram till dig!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin