söndag 26 augusti 2012

colorful sari





















































Jag gjorde ett fynd för några veckor sedan, en vacker färggrann sari.

Ni vet ett sådant där plagg som draperas vackert runt kroppen och som bärs av många kvinnor i bland annat Indien, Nepal, Sri lanka mm...

Den är hela fem meter lång och jag har inte den blekaste aning om hur den ska drsperas, men vacker är den.
Om jag inte kommer bära den själv så kommer den säkerligen komma till användning någonstans här hemma som någon form av dekoration, som duk kanske eller över en dörr som ett färggrannt inslag...

Nu ska jag slänga mig på sofflocket en stund. Jag var uppe sent och hämtade hem våra kära ungdomar. En av nackdelarna när man bor på landet och det inte finns några nattbussar, men det är faktiskt värt att vara trött när man vet att det bästa man har ligger trygga hemma i sina rum och sover...

..................................

I have bought me a Sari, you know that long beautiful fabric that is worn by a lot of females around in asia.
It's around five meters long and I haven't got a clue how to drape it.

So in our home it will just be a nice complement to the interior, maybe as a tablecloth or just hanging over a door or on a wall...

wishing - you - all - a - lovely - sunday

Susanne

2 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Hej Susanne
det där var ju superfint.....
å va skönt att veta var man har dom :)
Hoppas du får vila lite nu
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter...
Mängder med fint att se
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Gabriella sa...

Åh så vacker!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin