måndag 20 februari 2012

sun + dust = :(



on the table today

Lika vackert väder i dag som igår, men när solen skiner så yr också som bekant allt damm omkring...

Det resulterade i ett mindre utbrott och en storstädning på övervåningen.
Det blev lite av ett rekord. För på mindre än två timmar hade jag tagit bort alla sängkläder, vädrat täcken och kuddar, dammsugit och torkat golv och plockat bort allt som alltid lyckas hamna där det inte ska vara!
Pust!

Nu kan jag sätta mig vid datorn och jobba med ett "rent" samvete. Riktigt längtar att få hoppa i sängen till kvällen...

..................

It's a beautiful and sunny day again, and when it's sunny you can see the dust EVERYWHERE. Which resulted in a big clean of our upper floor.
Now when it's done it feels so good and I can work with a "clean" conscience the rest of the day. :)

Susanne

8 kommentarer:

Olive + White sa...

I am the same way... Haha! If I see dust I MUST clean or it will drive me crazy. Working in a clean room is such a great feeling

Anci sa...

Ja, det är rätt. På det bara :) Kombinationen sol och damm gör att städsinnet kommer fram :)

Kram
Anci

evalevabo sa...

Skönt med solen som skiner in men usch vad dammigt..och smutsiga fönster..
Trevlig blogg.
Eva

millandante sa...

Hihi... de där utbrotten känner jag igen;) främst om det väntas oväntat besök;) HÄRLIG känsla när det är gjort!

Njuter av dina bilder!
Kram

Dröm vid havet sa...

Visst är det underbart med SOLEN, jag längtar så tills det är dags att pyssla i rabatterna.
Kika in hos mig, har en tävling som du kanske gillar /Carola

mitt liv som jag sa...

Åh, bra jobbat, det är ju en sådan skön känsla efteråt när det känns så där rent och fräscht :). Ha det gott! Kram Jennifer

Karlotte sa...

Det er lite som slår følelsen av et nyvasket hus!! Det var god innsats:-) Ønsker deg en fin uke, klem fra Karlotte.

me and alice sa...

Ja visst är det underbart när det doftar nystädat hemma! <3
kram Susanne

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin