torsdag 31 mars 2011

Fresh herbs

Herb from our local shop, bowl from Höganäs


Åh, jag har sådana vårkänslor idag! Ni vet känslan man har när man varit nyttig och tränat och kommer ut, och så skiner solen så där underbart starkt och vårigt!

Kunde inte låta bli att köpa lite kryddväxter med mig hem idag. Nu har jag placerat ut dom lite här och var i köket. Älskar speciellt de underbara dofterna som kommer från kryddorna när man kommer åt dom. 
En oregano hamnade på bordet i en av mina fina skålar från Höganäs. Perfekt att ha på bordet, bara att nypa av några blad och lägga på maten...

I bought some new herbs today. One of them ended up on the table, just to grab and eat with your food...

kram - och - puss - från

Suss

9 kommentarer:

Elina sa...

Vilket vårigt och härligt inlägg, jag blev genast lite piggare!

Kram Elina

Lantligt i smultronbacken sa...

Det är verkligen härligt med färska kryddor och ger maten en helt underbar smak. Vi har nästan alltid färska kryddor hemma

Kram Teres

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Den skålen från Höganäs är fantastisk! :))

irene sa...

Ljuvligt!
Känner lukten helt hit!

Kram Irene

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint! Färska kryddor är härligt och så fint i den skålen från Höganäs.

Här regnar det just nu men det har varit väldigt fina dagar och vårkänslorna sprudlar. Det är en härlig årstid vi har framför oss.

Kram Josefin

Ljusa vardag sa...

Håller med, riktigt härligt med levande kryddor! Ha en fortsatt fin kväll! Mvh Anna

Fru N och villa Någorlunda sa...

Så fint och vilken bra idé! Kryddor istället för blommor.

Vida sa...

hann inte skriva innan men måste bara tala om att jag håller alla tummar och tår för Alice...du ska se det går bra;))

förstasmålammenföddesidagkram
Vida

Anci sa...

Det låter underbart ! Mmm, doft och smak.

Kram
Anci

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin