onsdag 1 september 2010

Red gold...

Fick en hel hink med lingon av min gulliga svärmor häromdagen... Nu är dom rensade och klara och ligger i lagom förpackningar i frysen. Bara att plocka fram en påse när man vill röra ihop lite rårörda lingon till tex. köttbullarna... Tack snälla Inger! ♥


En  ny bok har flyttat in i köket den här veckan!  Alice har köpt Jamie Olivers senaste bok. Den är verkligen helläcker och vilka härliga bilder det är i den!
Är det någon som följt hans program "Jamies matrevolution" som går just nu? Vi sitter som klistrade varje gång det sänds... Det visas på Torsdagar 21.00 på kanal 9... Ett program där han kämpar för att skolbarnen i USA ska få bättre mat i skolorna! Kan inte vara lätt att genomföra när en av de ansvariga tycker att processade pommes frites är grönsaker!!! Man inser ganska snart att Svenska barn ändå får rätt hyfsad mat i skolorna här hemma...

A few days ago my lovely mother in law came with all these lingonberries. Now they are picked over and put into small bags and put in the freezer... Just to pic out a bag and make some lingonberry jam, lovely with meatballs for exampel...
Alice bought a new book the other day! Jamie Oliver in Amerika. A great book with really nice pictures! One of my favourite programs on tv right now is his show "Jamies food revolution"...

Kramelikram Susanne

13 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, detta är verkligen röda gulkorn, din svärmor är också ett guldkorn, vilken lyx! Snygg bild och vacker skål, du såg väl mitt recept på lingonkyckling, testa, mycket gott! Mari.

Mejrams! sa...

Åh, så vacker din skål med lingon är. Tänk om man kunde konservera bären och ha dem framme som dekoration./Kram Merja

Unknown sa...

Det är inte bara gott med lingon, det är vackert oxå. Härlig skål de ligger i.

Kram Catta

Dessie sa...

Härligt med bär, och vilken lyx att inte behöva plocka dem själv. =)
Ha en härlig onsdag.
Kram Dessie

Anci sa...

Det ser underbart ut med det röda guldet i skålen. Jag tog hand om lite äpplen häromdagen och det kändes bra :)

Boken verkar spännande.

Kram
Anci

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Va härligt att få lingon, rensade dessutom!! Gav Jamies nya bok till min syster nu när hon fyllde är, verkligen jättehärlig!

Har inte sett Jamies matrevolution men däremot avsnittet när han lagade mat i Sverige. Såg du det,riktigt kul var det!

kram!

Tulipa sa...

Underbar bild!

Tänk vilka skatter vi har i skogarna här i Sverige!

Kollar inte på programmet, kanske man skulle göra! Tack för tipset!

Kram Mariette

Vida sa...

ja det är ljuvligt med lingon..använder till många recept..
jag njuter när jag är i lingonskogen...av tystnaden enkelheten och kaffepausen:))

när tid finns kollar jag MatJamie och visst är han bra..ska kanske skaffa boken...

målardagkram
Vida

Ulrika sa...

Du tar väldigt fina bilder!

Husbilsresan sa...

Vilken snäll svärmor du har!Och det var en fin bild med lingonen i skålen.Jag tittar inte på det programmet...jag är inte så förtjust i Jamie faktiskt...
Ha det gott!
Kram/Gunn

Mys och hemtrevnad sa...

ja skolmaten i sverige är väldigt nervärderad, konstigt tycker jag! Många klagar på skolmaten fast de har aldrig varit i skolan och ätit när det kommer till kritan...hum...kramis semlan

Vita hjärtan sa...

Kan verkligen hålla med dig om Jamie Olivers nästan omöjliga uppgift i USA, det är hemskt som barnen åt!

Ser ut att vara en jättehärlig bok och skålen med lingon ser underbar ut! Nästan så jag måste fundera på om jag måste ut och plocka lite själv ;-)

Kram Annemari

cunitia sa...

Oh...I love that book of Jamie! It was a present for my son and we already cooked some stuff! I like this guy and the way he works with food. Nice book-design as well!

By the way - what a lovely blog you have! Thanks for the pictures of your life!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin