onsdag 24 mars 2010

A BIG one!

Har sytt mig ett par nya kuddar.

Gillar de runda varianterna med lite rynk, men jag vill gärna ha dom lite tuffare så de inte blir för gulliga...

Då passade det här grova randiga tyget som jag köpt för många herrans år sedan. Så jag sydde och sydde...


När de var klara och jag vände rätt sida utåt såg jag hur stora de blev!!! Ahhh! Nu måste jag minska ner dom någon dag. De blev så stoora att de skulle passa lika bra som golvkuddar... *fniss*


......................
Det är verkligen jag i ett nötskal. Kör så det ryker med symaskinen utan att mäta och nåla. För fort ska det gå... Speciellt om det är till mig själv!


..........................
Made me some new pillows the other day. There is only one problem. They became a little bit too big... :O)


........................


....................
Ha en toppendag!
Kram Susanne

24 kommentarer:

fröken knopp sa...

Så fina Susanne!!!

Duktiga du!!
Varma Kramar Elin

Marits vita skrin sa...

Hoppas ni har det super där borta i det stora landet.

Här är det snö och åter snö:(

Jag blev kär i den där kudden. Jag ska tjata tills du bestämmer dig för att börja sälja kuddfodral på bloggen också, hihi.

Kram på er
Marit

Linda sa...

Den puta var kjempefin!
Skulle ønske jeg var like flink til å sy

Kjeruben sa...

Men fine var dei da!
Flott med litt røfft innimellom.
:o)

Börjelundskan sa...

Åhhh, vad fina, tycker inte alls att dom ser särskilt stora ut, har letat efter ett mönster till dom kuddarna men har inte hittat nåt,.....kan inte klura ut riktigt hur delarna ska klippas. Säger som Marits vita skrin, hoppas att du börjar sälja dom på bloggen *fniss*

Ha en skön dag. Kram Cin

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Åhh vilken snygging. Helt perfekt o inte gullig :) Håller med Marit, du får börja sy & sälja :)

Hoppas ni får en fin fin semester!

Massor av semesterkramar

Madde

Systrars söta sa...

Jättefina kuddar, försöker också sy mig liknande men kan inte för hela livet komma på hur man skall sy....knepar å knåpar men fattar INGE...haahahaha hoppas ni har det gott därborta..här lyser solen igen å gör mig såååå gla :-)) kram kat

hemtrevnad marie sa...

Ja men snygga vart de iallafall:)
kram på dig!

lisasornes sa...

Så fine & røffe puter ♥
Ha en fiiin dag!
-Lisa ♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fina kuddar !! De är ju häftiga då de är så där stora tycker jag...vad duktig du är, det är ganska mycket med att sy den modellen, jag visar två hos mig idag, som jag hade turen att min mamma sydde åt mig !!!
Kraaam Anette

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Ja ibland går det lite för fort, jag är precis likadan;) Men snygg blev den i alla fall, det är rätt maffigt med storleken;)

Ha en bra dag!
Kram Kairn

Stina sa...

Superfina kuddar. Du kan du!;-) Kram Stina

Mamma C sa...

Nog är man sådan själv, att det ska gå snabbt när man gör något. Men jag tycker den blev riktigt häftig när den blev stor.
Kram mamma C

The House sa...

Oj vad duktig du är!! Jag är helt borta när det kommer till symaskiner, det räcker med att undertråden krånglar en gång så får jag ett utbrott!!
Men jag håller med Marit gör fler och sälj :-) Jag blir kund //Frida

koralee sa...

LOVE that pillow...it would so look good on my sofa too! Hope you are having a great holiday! xo

Anne-Lie sa...

Joho du det känner man igen!!!!
Men de blev jättesnygga!!!!
Kram/Anne-lie

Dessie sa...

Uuuunderbar kudde! Tycker också att dessa kuddar är fina med för sockersöta för mig! Dessa skulle passa mig perfekt. TACK för att jag fick se dem genom dina ögon för helt plötsligt så blixtrar det till av ideér i mitt huvud också. =)
Kram Dessie

Rut och Signe sa...

Mycket snyggt! Tyget ser härligt ut och i bolstervarstil. Gör nya till soffan och använd dessa på golvet om du tycker att de blev förstora. Ha det gott! Marie

Lauras gård sa...

Du satsar stort:) Kudden blev jätte fin! Lagom att krama då man ser en läskig film... Du är som mig, snabbt ska det gå då man syr, annars tröttnar man ju...

Hoppas att ni har det jätte skönt och bra! Ni kommer väl lagom hem till snön är borta och första blommorna tittar fram. Kram på er! Stina

Barn & Inredning sa...

Så duktig du är...riktigt fin!!

Precis i min smak....

håller med en del ...att kanske börja sy till försäljning ;)

Ha det super bra,
Kramar Malin

Vintage House sa...

vilken är härlig kudde:)
hoppas ni har det bra och njuter..
kram
sandra

Fruädel sa...

Åh, du e duktig du! Blev superfint, men jag känner igen det du sa! Jag kan vara super pillig, noga som attan....sålänge det inte är till mig själv! Kramelikram/Tess

Lilla huset på prärien sa...

FANTASTISKT fina kuddar Susanne!! Jag älskar dem!!

Kram Jenny

vicky sa...

Kudden blev jätte fin tycker jag! Din blogg var ju urhärlig, massa kul och läsa och jätte fina foton!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin