måndag 22 december 2008

Sol och väntan...

Tänk att solen har visat sig två dagar i rad! Så härligt! Det behöver vi stackars nordbor så här års... Synd bara att det är tråkiga plusgrader. Här i Dalarna ser det ut som om vi i alla fall får en vit jul, men den ser ut att bli slaskig och smutsvit tyvärr...
Längtar tills de vackra soliga vinterdagarna kommer med ett par minusgrader och man kan bege sig ut på längskidor med fika i ryggan. Då är det fint med vinter...


Solen sken in så vackert på skåpet i tv-rummet i dag, men tyvärr lyckades jag inte fånga det vackra ljuset på bild... Skålarna ekar tomma på bordet, men ska snart fyllas på med julgotter av olika slag...

Jag tjatar vidare om mina kökshanddukar *fniss*, men dom är så användbara till allt och blir extra vackra så här till jul... Brukar alltid ha ett par hängandes över ryggstödet i soffan. Genast blir det riktigt juligt och fint...

De små dikesgranarna vi har i ett par burkar här och var verkar fortfarande må toppen...

Nu är det väntan som gäller för barnen. Även om dom börjar bli större och inte längre tjatar om paket på samma sätt som när dom var små så är dom ändå så förväntansfulla. Man riktigt ser hur de går och sneglar på paketen... Hi,hi...

Nä kära vänner nu ska vi ta och röra ihop någon kvällsmat i det här huset! Dagarna framöver blir det mest julmat och rester från den så det blir ingenting i julmatsväg ikväll...

Kramelikram! Susanne



27 kommentarer:

mysiga heestrand sa...

Visst är det underbart när solen skiner. Allt blir så mycket lättare.
God Jul o Gptt Nytt År önskar
Marita & Camilla i Heestrand

faire un songe sa...

I wish you and your family a Merry Christmas and a happy New Year
Greetings Hetty

Ullis/Leva på landet sa...

Det har varit en härlig dag idag med sol. Det är ju skönt om det skulle vara en vit jul i alla fall. I fredags trodde jag inte det. Härliga bilder.

Vill samtidigt önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Lilla huset på prärien sa...

Darling - jag bara ÄLSKAR dina möbler!! De är precis i Jenny-stil. Så passa dig noga... en dag när jag har vägarna förbi tar jag med mig stora släpet och lastar på när du inte ser *ler*

Julgotter har det blivit här hos oss idag. "Ekollon" av mandelmassa och mörk choklad och nu är mannen och handlar anis som jag inte hade hemma. Ska bli en kul kola-variant med just anis och flingsalt... hoppas att det blir gott :)

Kram Jenny

Viveka i Bläckhornet sa...

Känner mig riktigt avis på ditt skåp. Det liknar det som jag kallar min "förälskelse".
Du ringer väl när du lessnar på det...:)

Kramar Viveka

Lallis - liv och leverne sa...

Vet du vad; att se dina fina bilder ger mig ett stort leende på läpparna. SÅÅÅ Fint!
Och visst är det skönt när solen h älsar på. Kram Lallis

Skatan sa...

Dikesgranarna...låter så kul. Måste skaffa mig sådana jag med :)

Väntan...ja, den ägnar vi oss åt också. I morgon är det dock tänkt att vi skall uträtta underverk, innan vi kan sätta oss ned och vänta ;-)

Underbara skåp-och-sol-bilder!

Kram!

Mitt hvite hus sa...

Så fint du har pyntet, nå er du klar for den stor høytidenO=9

ØNkser deg en fredfull og hyggelig jul Klem Kerstin

vardagsvitt sa...

Hallå, jag håller med dig det är så fint med kökshanddukar och särskillt när de är hemvävda i lin å´ de är så mysigt.
Kram Marith

Erika sa...

Man blir nog aldrig för stor för förväntan inför jul. Några år tappade jag stämningen men nu är det tillbaka tack vare barnen. Vilka härliga år man har att se fram emot. Trots snart trettio år så är även jag förväntansfull på tomten :-)
Önskar en trevlig jul

Kram

Anonym sa...

Hoppas solen fortsätter att få lysa på oss. Men jag vill gärna ha lite snö NU !!!

Kramar @nette

Hem och Lycka sa...

Du har verkligen fingerkänsla för inredning.. Vackert och smakfullt samtidigt som det är enkelt. kram

Haust sa...

Så vakre bilete! Du er ein mester med interiøret og med kameraet!

Ynskjer deg og dine ei god jul! :)

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ååå va jag njuter när solen skiner, längtar nu som en tok efter ljuset =)
Det bästa är att de går fort när de väl vänder, jiippiii!!!

Vilken fin liten slank gran du har!! Min åkte ut för ett par dagar sedan den mådde pyton den stackarn =(
Liksom jag gör nu, är rejält förkyld,så trist. Maten smakar nämligen inget,nåja de går väl över.

Önskar er en GOD JUL!
Kraam från Benita

Prinsessan och jag sa...

Ooo vad vi längtar efter solen och ljuset, jag minns inte sist vi såg solen. Vi har knappt dagsljus nu,(Norrbotten) och när det är mulet blir det aldrig dagsljus.
Du lyckades ju fånga solljus på dina bilder. Vad julfint ni verkar ha. Hos oss är det lite rörigt än, men imorrgonkväll lägger sig jullugnet...God jul och tack för en fin blogg!

Love Your Homes sa...

Kära Susanne, skulle nog kunna idka lite luftombyte med dig o ditt hem ett tag eller som Jenny säger, trade some furniture.
Jisses, passar min smak klockrent.....

Dikesgran har jag missat,men de är nog inte så vanliga längs Stockholms vägar.

Nu är jag redigt trött efter äntligen avslutade jobb inför jul. Musten har pyst ur mig och skall försöka masa mig upp till kudden.

Har tagit ett par kort på materialet till fålltäcket i linnetyget och lammskinnen, tror det kan bli lyckat.
Kommer nog på bild snart...kommer att likna stolsöverdragen, Kul att höra vad du tror...

Mycket godnatt, Ia

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejer. Underbara solglimtar...Men visst är det tråkigt att den vita snön nu är ganska grå...

Vill önska er alla en riktigt härlig Jul.

Kram Pirre

Anonym sa...

Brukar inte skriva men gör ett undantag dagen till ära. Vill önska dig Susanne en härlig jul och tackar för all inspiration du gett oss under året.
Har lånat många av dina ider.Nu senast den med handdukarn.
Tack för att du delar med dig til oss andra,
julhälsningar från Jeanette

Karna sa...

Er ikke så lett å ta fine bilder på denne årstiden, men når solen titter frem så er alt så mye lettere...nydelige bilder!

Gleder meg også til jul, men synest ikke at tiden går så seint som det gjorde da vi var barn..nå går det nesten litt for fort....

Ha en kjempe fin jul!

LantlivsAnette sa...

Åhh vad pyntat och fint du har det..jag har inte heller fyllt gottebordet ännu, då skulle det bara schwischa till så är allt slut innan julafton..
Ha nu en underbart fin Jul !
Kraam Anette

Unknown sa...

Vilken underbar julstämning det råder hos dig! Ville nu titta in innan jag tar jul och önska dig och de dina en riktigt God Jul, kramar Petra E Romantiska Hem

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag började fylla på med julgotter igår, men var ju tvungen att provsmaka förstås, så du gör nog klokt i att inte sätta fram dem ännu...
Handdukarna är jättegra till mycket! Jag har en jättestooor linnehandduk på köksbordet nu till jul!
En riktigt God Jul önskar jag dig!
Kram
Marie

johanna sa...

Hej
Vill önska er en riktigt mysig jul!!!!
Kraaaam

In my house sa...

Önskar dig en riktigt mysig och god Jul... Kram josse

n o r d i n g å r d e n sa...

Sånt vackert skåp och vacker krans...

Och dina kuddar och handdukar får vi aldrdig nog av : )

En riktigt GOD JUL önskar jag Dig och Din familj!!

Mari.

Millygarden sa...

Vacker krans du gjort! Åh så fint ditt skåp är..ett vill ha!! Mina skålar gapar tom här med..men i kväll ska dom fyllas!! Fnissar lite jag har också handukar på soffryggarna har nog inspirerats av dig!


God jul och gott nytt år!
Kram Marina

Anonym sa...

Hej
Gud va fint ni har det hemma =)
Undrar vart man får tag på såna där skåp??

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin