fredag 28 november 2008

Skalman...

Hej på er!! Det har varit tyst här på bloggen ett par dagar nu. Det beror på att jag inte riktigt kommit i form ännu. Min mat och sovklocka är fortfarande inställd på USA tid...*fniss*

Resten av familjen har lyckats vänja sig till vår tid, men inte jag inte. Vid tretiden i natt låg jag fortfarande klarvaken och småvisslade... Lovar att jag inte småvisslade när väckarklockan gick igång klockan sex i morse...

Den här burken köpte jag på en loppis i Fort Lauderdale... En charmig grå/grön sockerburk... Det roliga är att där tycker dom att den är antik. Mannen sa; Its very old. Its from the fifties...Tänk om dom visste vad mycket vackra gamla saker det finns här hemma i Sverige...


Köpte också nya Converse... Kan inte leva utan dessa skor. Är snygga till det mesta tycker jag och kostar dessutom bara hälften av vad dom gör hemma också....

Nu ska jag tillbaka ner i tvätteriet... Ni anar inte vad mycket smutstvätt det blir efter fyra personer under några veckors semester... Pust!!

Trevlig Fredag på er!! Kram Susanne

24 kommentarer:

Anonym sa...

Först måste jag berömme er för ert fina hem. Njuter om och om igen i inredningstidningarna.
Jag vet hur svårt det kan vara att vända tillbaka dygnet. har varit i staterna ett par gånger och får alltid samma problem.
mvh/ Lena

Gnistrande snö sa...

Så härligt med lite miljöombyte.
Gillar den där burken...och de mysiga kakformarna och köksredskapen i föregående inlägg.
Gillar också att gå omkring i converse :-)

Ha en fin helg och hoppas du får ordning på mat och sovklockan snart!

Kram
Katarina

Hem och Lycka sa...

Myysigt med resan! Söt burk och härliga dojor, bra fynd! kram

Anonym sa...

Halloj! Välkommen hem! Är inte alls avis, nehej du inte ett dugg! :-) Underbara julhem är det Drömhem och trädgård som har gett ut. Gillar din nya burk!! Ha en trevlig 1:a advent!

Skatan sa...

Hej tjejen!

Coola pjucks : ) Sådana skulle jag behöva för att tvätta ur mig matmaskinskänslan en smula... ;-)

USA-resa...uj, här har jag missat saker och ting märker jag! Nåväl, hoppas ni har haft det bra...och - välkommen hem igen ;-)

Tvätteriet, ja där sa du någonting. Jag skall nog sticka in huvudet där jag med.

Kram och trevlig helg!

/A

rosenskära sa...

Fin burk! Den hade jag också velat ha, men very old - pyttsan!

Vad skönt att höra att det finns fler "damer" som älskar sina Converse! Mina är offwhite men jag är jämt på jakt efter ett par vita till reapris, har spaning på ett par från Sneakersn'stuff men jag går ärligt talat och väntar på att någon bekant ska åka till USA...

Om jag hade kunnat, hade jag skickat en nybakad supersmarrig lussebulle över nätet!

Lena

Annas skattkammare sa...

Åhh jag som precis önskat er välkomna hem i en kommentar till ditt förra inlägg, hihi, får göra det en gång till här! Förstår att det är lite svårt att ställa om sig, fyra veckor är en ganska lång tid att vänja mat- och sovklockan! =) Otroligt fin burk du köpt!
Converse-skorna har jag tänkt köpa hur länge som helst men dte har inte blivit av. Det får bli till våren!
Ha en fin första advent!
Kram /Anna

Nettan sa...

Ja oj vad jetlagen ä jobbig!! Fin "gammal";-) burk du hittat! Å refekt å passa på att köpa converse..har ett helt lager som jag inte ens börjat använda än!!
Kram Nettan

Kathys Home sa...

Å så ni har varit i storstan, önskar jag kunde åka jag med...vill gärna shoppa lite mer. Mor min var över och handlade lite åt mig men mycket vill ha mer...
:-))tex converse...Ha en skön advent//kat

Sara sa...

Hejsan
Burken var jättefin och skorna med. jag älskar converse.
Kram Sara

Vit Gladiolus sa...

Diggar skorna jättemycket! Å burken var så söt, jag förstår att du är trött. Det tar ett tag att komma tillbaka....
Kram

Unknown sa...

Ha en underbar 1:a Advent, kram Pia

Fru Bes Blogg sa...

Jamenvisst är det ett underbart land. Vi mellanlandade i Newark. FYYY vilka otrevliga männsikor.. Men i Florida, raka motsatsen. Hur länge var ni där? Vi åkte mellan den 3-22/11. Och nu ska vi jobba på utav bara hel..te så vi kan åka dit igen nästa år.

Jag kollade på lika skor men som jag jämt säger "jag köper dom sen", men det blev aldrig något sen, tyvärr. Ångrar mig nu!

Var ni på den där loppisen som "förvandlas" till drive in bio?

Ja mamma känner nog de flesta till i gustafs, hon är överallt haha!

Trevlig kväll!
/Fina

Anonym sa...

Det var en söt burk du visar. Vad har du i den tro? Sugar?

Ha en bra lördag

Kramar @nette

H A N N A S - F O R M sa...

VÄLKOMNA HEM!!! Har saaaaaknat er!!!

Hörs snart igen!

KRAM
Hanna

Mamma C sa...

Finns inget skönare ett par converse dojjer.
Ha en trevlig helg.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Välkomna hem igen. Det är så jobbigt att vara jetlaggad, jag är också superkänslig. Så nu är ni bruna och fina?
Ha en mysig advent.
Kram

annashusidingtuna sa...

Fin burk!
Kram Anna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ciao Skalman!

Nice shoes, och ingen dålig sockerburk heller! Kanonfin verkligen!

Jag tror mig kunna gissa hur mycket tvätt det blir efter en sådan resa... hu då, här är det full tvättkorg efter två dagar. Usch.

Önskar dig en toppenfin helg!
Kram!

Anonym sa...

So you are back.....? Välkommen hem till kalla,vita,mörka sköna vintersverige, näää jag är inte alls avis att ni har fått vara i solen och värmen , ligga på en strand eller bada i havet eller....:D Nää det är sååå bra här. Men inte idag, vi har typ -25 grader men soligt och vitt.

Ha en bra 1:a advents helg
Kram P

Ina sa...

Mmmm älskar din nya sockerburk antik eller inte. Håller med dig att Converse är snygga, har ett par själv.
Oroa
dig inte du kommer snart i fas igen!!
Önskar er en härlig första advent!!
Kram Ina

Marie//Tekla Maräng sa...

*Skratt* jo jag kan mycket väl tänka mig hur tvättberget ser ut.
Håller själv på i tvättstugan (bloggar mellan varven).
Sockerburken var så fin.
Hoppas ni får en härlig 1: advents-helg.
Kramar Marie

Anonym sa...

Vilka snygga converse. Har också dom som favoriter.
Cool burk!
Nice weekend/ V.K

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Tänka sig att de finns loppisar där bortom också..de trodde jag då inte *fniss* är inte så berest :>
Fina saker ni hittat!

Å skona är så läckra!!!

Ha de!
Kram på er! / Benita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin