torsdag 25 september 2008

Utmaningsdax!

Hej på er alla vänner!!! Tänk att det snart är helg igen. Var tar dagarna vägen egentligen??
För några dagar sedan fick jag en rolig utmaning av Sussie med den fina bloggen Sussies värld!






Fem saker i garderoben:

1) Tunikor älskar jag. Kanske för att dom döljer ringarna runt midjan lite bättre. De ska helst vara i ljusa färger. Kan nog chocka en och annan genom att ha någonting i beiget också. *fniss* Nejdå, skämt åsido jag gillar faktiskt alla färger på kläder...



2) Stickade tröjor och koftor i alla dess former finns här...




3) Gillar roliga skor & stövlar. Hm... Undrar hur många par skor vi har , Alice och jag...


4) Sjalar mmm.... We like alot!!! And we have alooot of them too!!!



5) Sist men inte minst Sockor!!! Klarar vi oss inte utan en sekund... Ju fler desto bättre!!!



Fem saker i frysen:


1) fem laxar i en laxask, hi,hi...


2) Bröd, bröd och mera bröd. (sambon jobbar i brödbranschen,hi,hi...)


3) Lingon och andra goda bär. Har en stor skål m lingon som står ute och väntar på att bli rensad.


4) Svamp som snälla svärmor förser oss med...


5) Frysta grönsaker o örter. Broccoli i stora lass. Älskar broccoli!!!


Fem saker i bilen:


1) Skivor, oftast barnens hip-hop skivor.


2) Solbrillor (sneda och vinda). Har råkat satt mig på dom ett antal gånger, men dom duger att ha i bilen...


3) Spade... Vet inte varför egentligen...


4) Läppglans och lypsyl, är nog beroende av det...


5) Mobilen brukar hamna här... och inte med mig av någon konstig anledning, hi,hi...


Fem(hundra) saker i handväskan:


1) Här i finns ännu mer läppglans. Egentligen den enda makeup jag använder...


2) Plånboken såklart. Oftast fylld med fler kort på familjen än sedlar...


3) Måttband. Åker aldrig någonstans utan måttband... För eventuella loppis inköp av lite större storlek...


4) Åker aldrig någonstans utan telefon heller. Problemet enligt sambon är att jag sällan slår på telefonen och att den ofta ligger kvar i bilen, hi,hi... Någon som känner igen sig?


5) Tuggummi eller halstabletter.


Oj det blev ett långt inlägg idag! Alla som vill får gärna anta den här utmaningen. Skulle vara roligt att läsa om er andra också...


Kram kram /Susanne


29 kommentarer:

En inredoholic sa...

Oj, fick den där utmaningen osse. Får ta tag i det ;)

Ville bara titta in o önska en trevlig helg.

Kram Jannice

Skatan sa...

Åhå, då vet man lite mer om dig :)

Du ser ut att ha en rackarns välordnad garderob. Är det mån tro på grund av bloggfotot eller är det dess naturliga dagsform...? Skulle aldrig våga visa upp min ;-)

Kram,

A.

Dalatorpet sa...

Ehh garderob är lika med obefintlig här :-) Vad roligt att du kommer på träffen :-) och sen ses vi på bryggeriet kommer med Hanna & Farmor kommer oxå

Solsjö - Under en vind sa...

Rolig utmaning!!

Å vad mycket fint du har i garderoben! Blir avis på både plagg och ordning...:)

Ha en skön helg! Kram!

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Det här var en rolig utmaning , jag brukar annars inte vara med på såna , men den här kanske man nappar på..ujj, då måste jag städa lite i garderoben..hii..hii..
Inte illa att ha en karl som jobbar i brödbranchen , då saknar ni nog aldrig bröd...
Kram Anette

Anneli sa...

Halloj!
Låter som en garderob som även jag skulle gilla...vad skönt det måste va´ o kliva in där och spana in dagens plagg:)...
-En rolig utmaning du kom med i a f...

Ha det gott, kraaaam

Mamma C sa...

Oj, det var massor som man fick reda på nu.
Kram Mamma C

Birgitta sa...

Fin ordning i din garderob och vackra, milda färger. Trevligt med en till sjalälskare, jag är t o m sjalberoende säger dottern och jag kan inte annat än instämma, det är så härligt att svepa in och om sig i en mysig sjal.

Måttband har jag också alltid med mej i handväskan, vem vet när dyrgriparna och fynden dyker upp, då är det bäst att vara beredd. Kram Birgitta

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Den har du gjort bra tycker jag! Väldans fyndigt! :)
Tänk om man hade det så fint i garderoben!!!

Lyllos dig som bara använder läppglans. Tänk om man var lika fin au-naturelle som dig... Vilken dröm.

Du , jag såg att du kommer på tisdag, och äve den 30e oktober. Då ses vi! vem tar du med dig?

Ha en fin kväll!!!
Kramis Hanna

Lavendel & Romantik sa...

Hej kul att läsa så mycket om dig...Kul att du/ni kommer på tisdag Ring mig imorgon du Kram/Majsan

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, oj, det var ingen dålig utmaning! Och vilken fin garderob, min kommer inte att viasas i bloggen: ) Jag älskar också sjalar, och scarfes!Läckra skor och snygg garderob med texten ovanför, och jag är nog också beronde av lypsyl o dyl, ha en trevlig helg! Mari.

Karin Lindström sa...

Hej på er!
Er garderob är ju så härlig, den blev verkligen bra! Kläderna låter väldigt bra också tycker jag!

Kul att "lära känna" er lite mer och vi får se om jag hakar på!

Hoppas ni fortfarande har lika härligt väder, här är det underbart!


Många kramar
Karin

s.m.i.l.e sa...

Vad kul att du lade in bilder till dina svar! Jag svarade just på samma utmaning från annat håll på min blogg, men tänkte inte på att lägga in bilder... Fast det var nog tur, lite för stökigt. Kram, gillar din fina blogg!

Viveka i Bläckhornet sa...

Rolig utmaning!
Gäller att man har lite ordning på hyllorna im det ska visas upp...men inga problem för dig.
Vi hade ett eget bageri förut...saknar doften av nybakat...

Kram viveka

Anonym sa...

Men så roligt du hade fixat med utmaningen, jag gjorde den bara "rätt upp och ned" men rolig är den.
Vad fint du har det garderoben, snygga kläder som är upphängt snyggt, kan det bli bättre!!!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Hejsan!

Måste bara få säga att du verkar ha en underbar garderob, såå vackra kläder.

Kramar från en okänd men trogen läsare

hemtrevnad marie sa...

Kul att läsa om dig!!
Fina grejer i garderoben....innehållet kunde varit mitt.. gillar stickat så här års!!
Fast sååå vacker garderob har jag ju inte... mitt ligger i en gammal skruttig byrå från 1800-talets början....väntar på att klädkammarn ska bli klar så att man kan hänga saker också!!!
Ha en härlig helg & hälsa Alice!

Lilla huset på prärien sa...

Hej Susanne!

Åh så fint du har det i din garderob... och många fina saker!! Jag har helt tomt i min eller också är det för små kläder. Efter graviditet och födslar inte riktigt i matchvikt. Vill dock gärna fylla på nu! Med kläder alltså... ;) inte med kilon *skrattar*

Vart tog fotot på dig vägen?!

Kram Jenny

Kathys Home sa...

Gud såååå fiin garderob du har med dito innehåll...kul att få se :-))
Ja, det skall bli kul med tjejträff, var som sagt ett tag sedan för mig med..jag får väl rapportera sen..hahaha..Jag har köpt ett jättefint väggord, som jag kommer att visa när det väl kommer upp..Ha en skön helg..kram kat

Annika i Gamla Stan sa...

Tack för titten!
Är avundsjuk på din organiserade garderob, min ser ut som den där kullen Mark Levengood brukade sitta och filosofera på.....tror lutningen är fel på mina galgar så att allt rasar ner i botten.. ;-)...(håller den förklaringen i rätten tro..)
Min Blogg har tappat lite fokus, men samtidigt speglar det lite hur livet är just nu, rätt vad det är sitter jag och gör papperstrutar av franskt tidningspapper, spetsar och bokmärken igen, men just nu är husets renovering och kattgos i fokus.

Välkommen igen!

A i GS

linnea-maria sa...

Vilken härligt färgstämd garderob! Själv är mina färger spretiga men ytterst sällan pastell, jag lyckas aldrig se sådär ljuvt romantisk ut utan blir bara grå i rosa. Ha en underbar helg /linnea-maria

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
jag såg en kommentar hos Majsan att du ska till henne på inspirationskvällen...åhh vad mysigt !!
Då kan du spana in den fina järnsängen i barnmodell som jag har köpt av henne...den är sååå fin !
Kram Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få läsa utmaningen om dig. Ser ut att finnas mycket fint i den garderoben.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Viola sa...

Hallå där, har gjort samma utmaning som du idag, men du fick till den så underhållande med bilder och glada tillrop, den absolut roligaste utmaningen utav denna, ha en skön helg, kramar VIOLAN

Åsa sa...

Vilken härlig garderob...gillar den bilden med stickade tröjor...det är mina färger det.
Trevlig helg
Åsa

Cecilia sa...

Åh så fin garderob ni har! En sån skulle jag oxå vilja ha!

Rolig utmaning, det kanske man skulle anta.
Idag tror jag att en av din skyltar är med i Aftonbladets bilaga! Granne med Selma har ett jätte fint repotage där...

Ha en bra helg! Kram cecilia

timelesshome annika sa...

Oj vad fint du har i din garderob texten ovanför pricken över ier.
Jag kommer att hänga på utmaningen .
Kul grej...
kram Annika

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hihi vilken rolig utmaning, kanske nappar =)
Men ojj vilken fin ordning du har då!! Å gardiroben blev verkligen fin fin efter renoveringen ni gjorde tidigare ;)

Kraaam Benita

Brunkullan sa...

Den fina garderoben med det VÄLDIGT fina namnet ovanför borde få flytta hem till mig:)

Susanne

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin